2007

POWIĘKSZA SIĘ GRONO NL202

Dynamiczny rozwój miasta i idące za tym braki taborowe zmusiły spółkę SPA „Klonowica” do zakupu kolejnych używanych, niskopodłogowych autobusów marki MAN NL202. Pierwsza tegoroczna dostawa przybyła do zajezdni „Klonowica” 9 lutego w godzinach popołudniowych. Pojazdy te zostały wyprodukowane w 1994 roku i ostatnie swoje lata przejeździły w niemieckim mieście Leverkusen. W Szczecinie dostały nowe numery taborowe 1420 i 1421.

 

 

Kolejny MAN NL202 zawitał do Szczecina 4 czerwca. Pojazd ten został wyprodukowany w 1998 roku, a przez ostatnie lata jeździł w niemieckim przedsiębiorstwie Die Linie GmbH Itzehoe. Autobus może pomieścić łącznie 102 pasażerów w tym 35 siedzących i 67 stojących. Po przejściu procesu rejestracyjnego i po odbyciu odpowiednich badań technicznych pojazd wyruszył na szczecińskie trasy zaopatrzony w numer taborowy 1801.

 

 

Ostatnia tegoroczna dostawa autobusu MAN NL202 odbyła się wieczorem 28 sierpnia. Tak samo jak poprzednik z Itzehoe, pojazd został wyprodukowany w 1998 roku, a jego ostatnim miejscem pracy była niemiecka firma GmbH & Co KG z Hagen. Autobus ma przebyte 645 tys. km i nadany numer taborowy 1802.

 


 

NOWOŚCI W WYPOSAŻENIU ZAJEZDNI

W środę i czwartek (18-19 kwietnia) na pokładach autobusów marki Ikarus 280 o numerach taborowych 1098 i 1298 zamontowano autokomputery SRG 3000 razem z kasami fiskalnymi do sprzedaży biletów KF-3000A/1M. Do wyposażenia wspomnianych wcześniej pojazdów dołączyły modemy radiowe SRG-3000MR2, moduły interfejsu SRG-3000Y i SRG-3000WGŁ, moduł drogi SRG-3000-1B, zabezpieczeń i zasilacza SRG-3000B, panel autokomputera SRG-3000P/3, podstawy modułowe SRG-3000W, rozdzielacz sygnałowy SRG-3000A, klucze Dallas i programator kluczy. Po pomyślnie odbytych testach, nowe autokomputery i kasy fiskalne będą systematycznie zastępować 15 letnie urządzenia (np. autokomputery SRG 2000D).

Autokomputer SRG 3000

 

 
Kasa fiskalna KF-3000A/1M

 

Nowe wyposażenie dotarło także do budynku naszej zajezdni, gdzie postawiono serwer ze specjalistycznym oprogramowaniem do komunikacji z autokomputerami, a na zewnątrz zamontowano antenę o zasięgu 50m. Oprócz tego wgrano już rozkłady jazdy linii zajezdni Klonowica. Transmisja rozkładu jazdy do autokomputerów przebiegła bez zakłóceń.

 


 

OSTATNIE DNI JELCZY M11 i L11

Ostatnie dostawy autobusów marki MAN NL202, NL223 i NL283 oraz Volvo B10L – SN12 spowodowały, że 21 letnie Jelcze M11 i L11 zostały wycofane z użytkowania przez spółkę SPA „Klonowica”. Jako pierwsze do wycofania zostały skierowane dwie ostatnie sztuki Jelczy M11 (oznaczone nr taborowym 572 i 573), które 26 czerwca po raz ostatni wyjechały na miasto, a gdy powróciły do zajezdni zostały zdekompletowane i po kilku dniach sprzedane do Włocławka na kasację. Podstawowymi wadami Jelczy M11 było nadmierne zużycie paliwa i źle zabezpieczone przed korozją podwozie.

Obok M11, zajezdnię „Klonowica” opuścił także ostatni Jelcz L11 (numer taborowy 150). Jego rozmieszczenie siedzeń (dwa rzędy podwójnych siedzeń) i dwie pary drzwi (z przodu i z tyłu autobusu) uniemożliwiały płynne przemieszczanie się pasażerów w środku autobusu, co często skutkowało dłuższymi postojami na przystanku. Przez ostatni okres L11 kursował na linii 82 oraz na liniach o małych potokach pasażerskich takich jak linia 76 czy szczytowe brygady linii 58.

 


 

NOWE, KOMFORTOWE – PRZETARG I JEGO ZWYCIĘZCA

2 października 2007 roku spółka SPA „Klonowica” ogłosiła przetarg na dostawę 4 fabrycznie nowych, czterodrzwiowych, niskopodłogowych, 18 metrowych autobusów przegubowych w formie leasingu finansowego na kwotę 422 tys. €. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zawarto między innymi informację o tym, że autobusy mają być wyposażone w autokomputery, 4 kasowniki i kasy do sprzedaży biletów. Termin odbioru autobusów jednorazowo po 150 dniach od podpisania umowy. Oferty należało składać do 14 listopada.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania produkująca przegubowe autobusy Solaris Urbino 18.

 


 

DZIĘKUJEMY ZA WSPÓŁPRACĘ

Dnia 5.01.2007r. na emeryturę odszedł Pan Mieczysław Stawowczyk.

Dnia 26.01.2007r. na emeryturę odszedł Pan Witold Maliński.

Dnia 16.02.2007r. na emeryturę odszedł Pan Jan Kwiasowski.

Dnia 17.05.2007r. na emeryturę odszedł Pan Zdzisław Łukasik.

Dnia 5.06.2007r. na emeryturę odszedł Pan Kazimierz Śwital.

Dnia 11.06.2007r. na emeryturę odszedł Pan Franciszek Kalka.

Dnia 31.07.2007r. na emeryturę odszedł Pan Lech Pietruszewski.

Dnia 15.09.2007r. na emeryturę odszedł Pan Józef Urbaniak.