2009

SU 12 I SU 18 ZAWITAŁY DO ZAJEZDNI

19 lutego na teren zajezdni „Klonowica” przybyło 10 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów marki Solaris Urbino 12 (5 sztuk) i Solaris Urbino 18 (5 sztuk). Zakupione Solarisy mają monitoring, zewnętrzny jak i wewnętrzny. Wyposażone są w silniki spełniające najwyższą normę emisji spalin EEV, wyższą niż obecnie dopuszczalna EURO 4. Silniki mają taki sam poziom zanieczyszczeń jak silniki hybrydowe, które jeżdżą w cyklu spalinowym. W Szczecinie nowa dostawa Solarisów otrzymała numery taborowe 1950-1954 (przegubowe) oraz 1900-1904 (solowe).

W poniedziałek, 23 lutego o godzinie 10:30, w zajezdni Klonowica odbędzie się prezentacja tych autobusów, a później przejadą one na plac przed Urzędem Miasta, gdzie zostaną zaprezentowane mieszkańcom miasta. Po uzyskaniu wszelkich niezbędnych zezwoleń i uzbrojeniu ich, wyjadą na trasy.

 

Dane techniczne modelu Solaris Urbino 12:

długość 12 000 mm
szerokość 2 550 mm
wysokość 2 850 mm
masa własna 11 400 kg
masa całkowita 18 000 kg
ilość osi 2
ilość i układ drzwi 3 (2-2-2)
silnik DAF PR183
norma Euro EEV
układ silnika rzędowy, pionowy, 6 cylindrów, 9,2 dm3
moc silnika 183 kW / 249 KM
skrzynia biegów ZF 6 HP 594C
miejsc siedzących 30
miejsc ogółem 105
systemy ABS, ASR i EBS
niska podłoga 100%
wyposażenie ogrzewanie, monitoring, indywidualne otwieranie drugich i trzecich drzwi przez pasażera, system informacji pasażerskiej, automatycznie uchylne szyberdachy

 

Jednocześnie w tym samym czasie na teren SPA „Klonowica” przybyły zakupione w Norwegii 2 autobusy MAN NL 262 – dwudrzwiowe pojazdy wyprodukowane w 2000 roku. Kupione MAN-y są już pomalowane w barwy „Floating Garden 2050” i oznaczone numerami taborowymi 1000 i 1001. Również po uzbrojeniu ich w niezbędne urządzenia i uzyskaniu zezwoleń wyjadą na miasto.

 

Dane techniczne modelu MAN NL262:

długość 11 800 mm
szerokość 2 500 mm
wysokość 3 100 mm
masa własna 11 300 kg
masa całkowita 18 000 kg
ilość osi 2
ilość i układ drzwi 3 (2-2-2)
silnik MAN D2865 LUH 09
norma Euro Euro II
układ silnika rzędowy, poziomy, 5 cylindrów, 9,97 dm3
moc silnika 191 kW / 260 KM
skrzynia biegów Voith D851.3
miejsc siedzących 29
miejsc ogółem 97
systemy ABS, ASR
niska podłoga 100%
wyposażenie

 

 


 

WÓZ TECHNICZNY – VOLVO B10MA

24 lutego w swoją pierwszą akcję „ratowniczą” wyjechał pojazd pogotowia autobusowego, stworzony przez naszych mechaników w zajezdni Klonowica, po przeróbce przegubowego Volva B10MA. Po ośmiu miesiącach od podjęcia decyzji o przerobieniu autobusu o numerze taborowym 1557, ujrzał światło dzienne skrócony o człon wóz techniczny. Decyzję o przerobieniu autobusu na pogotowie autobusowe podjęto po spaleniu się instalacji elektrycznej. Brygada mechaników spółki na Klonowica własnym sumptem wykonała wszystkie prace związane z usunięciem przegubu, wymianą instalacji elektrycznej, przerobieniem (wykonaniem) blacharki, regeneracją silnika. Pogotowie zostało pomalowane w barwy „Floating Garden 2050” oraz nadano mu nowy numer taborowy 100. Na pokładzie pogotowia technicznego zamontowano „hds”, skrzynię narzędziową z niezbędnymi narzędziami, drążek holowniczy. Są również siedzenia dla obsługi pogotowia.


 

WYCOFANIE OSTATNICH IKARUSÓW 280

2 kwietnia był ostatnim dniem kursowania na liniach Ikarusów 280 z zajezdni Klonowica. Po decyzji dopuszczenia do ruchu remontowanej trasy tramwajowej w ciągu ulicy Sikorskiego, Ku Słońcu – do bramy głównej cmentarza oraz pętli tramwajowej przy ulicy Kwiatowej i po przywróceniu komunikacji tramwajowej do Gumieniec – swoją służbę w szczecińskiej komunikacji miejskiej zakończyły ostatnie trzy autobusy o numerach taborowych 1098, 1184 i 1298. Do czasu sprzedaży będą jeszcze uczestniczyły w ruchu liniowym w razie potrzeb, ale nie będą już tak intensywnie eksploatowane.

 


 

CORAZ WIĘCEJ AUTOKOMPUTERÓW

Spółka SPA „Klonowica” zakupiła w R&G Mielec 44 sztuki autokomputerów SRG 3000 wraz z kasami do sprzedaży biletów KF-3000A/1M. W marcu brygada z Mielca zainstalowała nowe urządzenia w przegubowych autobusach. W tej chwili łącznie spółka ma zainstalowane autokomputery na 60 autobusach. Zapłata za zamontowane urządzenia została rozłożona na raty. Koszt całej operacji (zakup + montaż) to średnio 9 tys. zł na 1 autobus.

Kolejny zakup tych urządzeń odbył się kilka miesięcy później. 26 sztuk zakupionych autokomputerów SRG 3000 i kas do sprzedaży biletów KF-3000A/1M została zamontowana przez brygadę R&G z Mielca w dniach od 16 do 30 czerwca. W chwili obecnej na pokładach autobusów zajezdni Klonowica znajduje się 86 autokomputerów. We wrześniu tego roku nastąpi dostawa 4 autobusów solowych, które będą już wyposażone w autokomputery wraz z kasami.

W autokomputery nie zostaną wyposażone autobusy: Autosan H6 (6 sztuk) i Jelcz 120MM/1 (4 sztuki). Montaż nowych autokomputerów na tych autobusach jest nieopłacalny, gdyż nie wiadomo jak długo jeszcze pojeżdżą.


 

SOLARIS, SOLARIS I … SOLARIS

11 maja spółka SPA „Klonowica” ogłosiła wyniki przetargu na zakup 4 nowych, niskopodłogowych autobusów solowych. Przetarg wygrała firma Solaris Bus & Coach S.A z Bolechowa koło Poznania produkującą solowe autobusy Solaris Urbino 12. W przetargu brały udział następujące firmy:
 – Fabryka Autobusów „SOLBUS” Sp. z o.o., ul. Powstańców 7, 86-050 Solec Kujawski,
 – Solaris Bus&Coach S.A., ul. Obornicka 46, Bolechowo-Osiedle, 62-005 Owińska,
 – Volvo Bus Corporation, 405 08 Goeteborg, Szwecja. Wykonawcy 1 i 3 zostali wykluczeni z postępowania przetargowego.
Dostawa zakupionych autobusów odbyła się 28 października w godzinach wieczornych na płycie zajezdni Klonowica. Autobusy przyjechały w barwach „Floating Garden 2050” i z wyposażeniem zgodnym z SWIZ załączonym do ogłoszenia o przetargu. W Szczecinie nowe pojazdy będą jeździć z numerami taborowymi 1905-1908.


 

WYCOFANIE JELCZY 120MM

Do końca roku lub na początku 2010 zostaną wycofane z eksploatacji 4 Jelcze 120M (1402, 1407, 1410, 1413) znajdujące się na stanie zajezdni „Klonowica”. Wyprodukowane zostały w 1994 roku. Ich średnia wieku wynosi 15 lat.


 

Mikołajkowy turniej o puchar prezesa SPAK


 

DZIESIĘCIOLECIE SPÓŁKI SPA „KLONOWICA”

1 listopada 2009 roku przypada 10 rocznica utworzenia Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Dąbie” i „Klonowica”. Spółki autobusowe, wydzielone ze struktur byłego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Szczecinie, działają na zasadzie prawa handlowego. W związku z tą okazją w dniach 24-26 września zostanie zorganizowana, dzięki naszym sponsorom, impreza sportowa dla pracowników firm i urzędów związanych z komunikacją miejską ze Szczecina i Polic.

Program imprez:

• Piłka siatkowa 24.09.2009 r. godzina 16:20 ul. Tenisowa 33 – hala Uniwersytetu Technologicznego

• Szachy 24.09.2009 r. godzina 16:30 Dyspozytornia SPA „Klonowica” Sp. z o.o. ul. Kolonowica 5

• Tenis stołowy 25.09.2009 r. godzina 16:30 Klub Zakładowy Tramwajów Szczecińskich Sp. z o.o. ul. Klonowica 5

• Bilard 25.09.2009 r. godzina 16:30 Klub Bilardowy „MAXTON” Krzekowo koło pętli 75

• Zawody wędkarskie 26.09.2009 r. godzina 6:00 ul. Kolumba wyspa Jaskółcza teren podstacji Tramwaji Szczecińskich Sp. z o.o.

• Piłka nożna 26.09.2009 r. 9:30 ul. Tenisowa 33 – boisko Uniwersytetu Technologicznego

• Kręgle 26.09.2009 r. godzina 10:30 C.H. GALAXY Kręgielnia.

 

ZAPRASZAMY !!!


DZIĘKUJEMY ZA WSPÓŁPRACĘ

Dnia 3.03.2009r. na emeryturę odszedł Pan Ryszard Galewski.

Dnia 5.03.2009r. na emeryturę odszedł Pan Bernard Nowak.

Dnia 20.05.2009r. na emeryturę odszedł Pan Jerzy Majorczyk.

Dnia 27.05.2009r. na emeryturę odszedł Pan Wiesław Kosiak.

Dnia 9.07.2009r. na emeryturę odszedł Pan Lechosław Rokosa.

Dnia 1.10.2009r. na emeryturę odszedł Pan Andrzej Zygmułka.

Dnia 9.12.2009r. na emeryturę odszedł Pan Roman Taszyński.