2005

MAN-ÓW CIĄG DALSZY

W sierpniu 2005 r. spółka SPA „Klonowica” zakupiła z własnych zaoszczędzonych środków finansowych 5 sztuk używanych (8 letnich), niskopodłogowych autobusów marki MAN NL202. Pośrednikiem w tej transakcji była firma „NEOMAN” Bus Vertieb GmbH z Berlina, która zajmuje się odkupywaniem wycofanych autobusów z eksploatacji w berlińskiej komunikacji miejskiej i odsprzedaje je. Po zarejestrowaniu i przeprowadzeniu niezbędnych czynności z oznakowaniem pojazdów, autobusy dostały szczecińskie numery taborowe 1701-1705. Warto też dodać, że te pojazdy mogą osiągnąć prędkość 120 km/h.

Dane techniczne modelu MAN NL202:

długość 11 670 mm
szerokość 2 500 mm
wysokość 2 870 mm
masa własna  
masa całkowita  
ilość osi 2
ilość i układ drzwi 2 (2-2-0)
silnik MAN D0826 LUH
norma Euro EURO II
układ silnika rzędowy, poziomy, 6 cylindrów, 6,87 dm3
moc silnika 157 kW / 213 KM
skrzynia biegów  
miejsc siedzących 29
miejsc ogółem 68
systemy  
niska podłoga 100%
wyposażenie ogrzewanie, komputery pokładowe firmy „Lawo” sterujące tablicami informacyjnymi znajdującymi się na pokładzie autobusu, klimatyzacja


 

UŻYWANE, ALE KOMFORTOWE

Spółka SPA „Klonowica” postanowiła jeszcze w tym roku sprowadzić do zajezdni używane (7-8 letnie), niskopodłogowe autobusy, które miałyby zastąpić wysłużone dla szczecińskiej komunikacji miejskiej Jelcze M11. Mimo trudnej sytuacji finansowej, wzięliśmy w leasing osiem sztuk pojazdów marki Volvo B10L – SN12, pełniących do tej pory służbę w berlińskim przedsiębiorstwie komunikacyjnym BVG. Pierwsza dostawa pięciu z ośmiu autobusów odbyła się dnia 22 grudnia 2005 roku w godzinach popołudniowych. Pojazdy przybyły do Szczecina aż z Wiednia, dokąd były wcześniej ściągnięte z Berlina przez firmę leasingową. Volva otrzymały numery taborowe 1706-1710.

Pozostałe trzy autobusy tej samej marki trafiły do zajezdni „Klonowica” 14 stycznia 2006 r., otrzymując numery taborowe 1711, 1712 i 1713.

 

Dane techniczne modelu Volvo B10L – SN12:

długość 11 950 mm
szerokość 2 500 mm
wysokość 3 100 mm
masa własna  
masa całkowita 18 000 kg
ilość osi 2
ilość i układ drzwi 3 (2-2-2)
silnik Volvo DH10A245
norma Euro Euro II
układ silnika rzędowy, poziomy, 6 cylindrów, 9,60 dm3
moc silnika 180 kW / 245 KM
skrzynia biegów Voith D 863.3
miejsc siedzących 36
miejsc ogółem 96
systemy ABS, ASR
niska podłoga 100%
wyposażenie  


 

Zawody sportowe – Wrocław








 


DZIĘKUJEMY ZA WSPÓŁPRACĘ

Dnia 31.07.2005r. na emeryturę odeszła Pani Teresa Przybylska.

 

Dnia 31.12.2005r. na emeryturę odszedł Pan Aleksander Banaszak.