2004

TESTOWANIE AUTOMATÓW DO SPRZEDAŻY BILETÓW

7 marca – SPA „Klonowica” rozpoczęło testowanie automatów do sprzedaży biletów, które zostały umieszczone wewnątrz autobusu. Jeden z pierwszych automatów trafił do pojazdu oznaczonego numerem taborowym nr 569, który w dni powszednie obsługiwał linie „68” (Pl.Rodła – Kormoranow), a w dni wolne od pracy linie „57” (Kołłątaja – Warszewo). Urządzenie kształtem przypominało masywną skrzynkę z wmontowanym ekranem oraz otworami na wrzucanie monet i otrzymywanie wydrukowanego biletu. Dzięki prostej obsłudze, pasażer musiał tylko wybrać dowolny nominał biletu, uiścić odpowiednią opłatę i poczekać na bilet. Wadą tego urządzenia było to, że wydrukowany bilet trzeba było skasować oraz to, że automat nie wydawał reszty, tylko nadrukowywał ją na bilecie.

Przy zakupie następnego biletu pasażer wybierał opcję umożliwiającą wydruk biletu o nominale pomniejszonym o resztę. Niestety automaty były testowane przez kilka miesięcy (pod koniec września 2004 r. zdemontowano je całkowicie) i po nieudanych testach trafiły ponownie do wytwórcy.

      


 

POWIEW ŚWIEŻOŚCI

Dzięki wypracowanym przez spółkę zyskom, możliwy był zakup kolejnych dwóch, nowych, 12 – metrowych autobusów, które miały być w pełni niskopodłogowe. Przetarg wyłonił zwycięzcę, którym został MAN z unowocześnionym i mocniejszym od NL223 modelem NL283. Po dotarciu nowych nabytków do zajezdni Klonowica, pojazdy otrzymały numery taborowe 1448 i 1449. Do tej pory po Szczecinie jeździ tylko 5 sztuk tego modelu, z czego dwie pochodzą z wyżej wspomnianego zakupu.

Dane techniczne modelu MAN NL283:

długość 11 950 mm
szerokość 2 500 mm
wysokość 2 750 mm
masa własna 9 350-12 500 kg
masa całkowita 17 800 kg
ilość osi 2
ilość i układ drzwi 3 (2-2-2)
silnik MAN D 0836 LUH 01
norma Euro Euro III
układ silnika rzędowy, poziomy, 6 cylindrów, 6,87 dm3
moc silnika 205 kW / 280 KM
skrzynia biegów Voith D854.3 E
miejsc siedzących 30
miejsc ogółem 107
systemy ABS
niska podłoga 100%
wyposażenie ogrzewanie, duża ilość uchylnych okien, indywidualne otwieranie drugich i trzecich drzwi przez pasażera, system informacji pasażerskiej, tylne siedzenia typu „klubowego” oraz system zapowiadania przystanków


5 lat SPAK


 

DZIĘKUJEMY ZA WSPÓŁPRACĘ

Dnia 27.02.2004r. na emeryturę odeszła Pani Krystyna Wawrowska.

Dnia 31.03.2004r. na emeryturę odeszła Pani Helena Siewiera.

Dnia 31.07.2004r. na emeryturę odeszła Pani Danuta Furtak.

Dnia 30.11.2004r. na emeryturę odszedł Pan Ryszard Zakurzewski.

Dnia 30.11.2004r. na emeryturę odszedł Pan Zbigniew Zaradny.

Dnia 31.12.2004r. na emeryturę odszedł Pan Czesław Mikołajczyk.